مرکز هیپنوتیزم کابوک

مديتيشن حرکتي یا داینامیک

مديتيشن حرکتي یا داینامیک

مديتيشن حرکتي یا داینامیک

 

مدیتیشن حركتی‌:

آمیزه و تركیبی (تلفیقی‌) آگاهانه از ذهن و جسم‌

ذهن ورزی‌ای كه حركت‌، جنبش و تكان در بر داشته باشد،

میتواند ارتجالی‌، طبیعی‌، خودزا، راحت و به گونه ‌ای بی ‌تكلف و بی ‌قید و بند باشد

یا بر قالب ‌ها و الگوهای مکرر، طراحی و تنظیم شده‌، منظم و سازمان داده شده دلالت داشته باشد.

این نوع ذهن ورزی به خصوص زمانی می‌تواند خیلی مفید و سودمند واقع شود

كه بی ‌حركت و ساکن نشستن برایتان دشوار باشد.

 

نمونه‌ های زیر مثال هایی از ذهن ورزی حركتی هستند.

 یوگا: 

یوگا كه یك تكنیك ۵۰۰۰ ساله است‌، برای دستیابی و نایل شدن به هماهنگی‌،

وفاق و سازگاری جسم‌، روان‌، ذهن و روح‌، نحوه نفس كشیدن‌،

حركات بدن و حالت و وضع بدن (مثل طرز ایستادن‌، نشستن و راه رفتن‌) را درهم می‌آمیزد

و آنها را با یكدیگر یكی و ادغام می‌كند.

 

یوگا دلالت دارد بر كامل كردن یك سری حالت‌های بدن

كه درخلال آن شما توجه ویژه و خاصی به نحوه نفس كشیدنتان مبذول می‌دارید ـ

نفس بیرون دادن (دم بر آوردن‌) درخلال حركاتی خاص

و استنشاق و داخل کردن هوا به همراه حركاتی دیگر.

می‌توانید یوگا را به عنوان شیوه‌ای برای ارتقاء قدرت انعطاف پذیری‌،

نیرو، توان‌، بنیه‌، طاقت‌، تحمل‌، صبر و شكیبایی

یا به عنوان راهكاری در جهت افزایش و اصلاح جنبه معنوی وجودتان در نظر بگیرید.

در هر صورت‌، در خواهید یافت كه یوگا به شما كمك می‌كند

تا آرامش پیدا كنید و بر استرس تنش و فشارهای روحی و عصبی غلبه نمایید.

بیشتر بدانیم
چند توصیه برای افراد تازه کار در یوگا

 

مديتيشن حرکتي یا داینامیک

 

 تای چی 
این نوع ذهن ورزی یك تكنیك و تمرین باستانی چینی است

كه با آهنگ و سرعتی آهسته‌، آرام‌، یكسان و یكنواخت صورت می‌گیرد.

«تای چی‌» شامل حركات دورانی شمرده‌، حساب شده و ملایم و آرام توأم با تنفس عمیق می‌شود.

در حالی كه فكر و حواستان را روی حركات بدنتان متمركز می‌كنید، یك احساس سكون و آرامش به شما دست می‌دهد.

 

 كی گانگ -چی کونگ 

این تكنیك هم نشأت گرفته از چین باستان است‌.

این تكنیك نیز مثل یوگا و تای چی‌، تكنیك‌ های تنفسی‌،

حالت بدن (طرز ایستادن‌، نشستن و راه رفتن‌) و توجه تمركز یافته را با یكدیگر ادغام و تلفیق می‌كند.

 

شیوه های باستانی چینی تای چی و کی گانگ (تلفظ CHEE-گانگ) حرکات آهسته و تعمدی، مدیتیشن و تمرینات تنفسی را ترکیب می ­کنند.

کارهای روزمره برای سوزاندن کالری ­ها و یا بالا بردن ضربان قلب در نظر گرفته نمی ­شوند.

در عوض، تای چی و کی گانگ هنرهای رزمی هستند که می­ توانند به گردش خون، تعادل و هم ترازی کمک کنند.

آنها همچنین می­ توانند به بازیابی انرژی شما، به نام چی یا کی کمک کنند.

مدیتیشن­ (مراقبه) های حرکتی کم اثر شامل استواری و تعادل هستند. اگرچه کی گانگ و تای چی، فعالیت­های تناسب اندام عالی برای مبتدیان و افراد سالم هستند.

ورزشکاران نخبه نیز از انجام حرکات آرام بهره می­­ برند، زیرا هر کسی به تعادل بهتر و کنترل عضلات نیاز داد.

حالت­های بدنی که با هم بدون مکث انجام می ­شوند، کی گانگ و تای چی، مانند رقص ­های آهسته و برازنده است که بدن شما در حرکت ثابت نگه می­ دارد.

بیشتر بدانیم
مدیتیشن چیست؟

شما می­ توانید کلاس بروید و یا تمرینات خارج از سالن را به ­تنهایی یا با یک گروه انجام دهید

دیدگاه‌ها (0)

  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش ،مقاله یا محصول مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • خریداران محترم سوالات مرتبط با محصول را فقط از طریق تیکت ارسال کنند.

*
*

سبد خرید
  • سبد خرید خالی است.
0