مرکز هیپنوتیزم کابوک

پرخوری و بی خوابی چه ربطی با یکدیگر دارند؟

پرخوری و بی خوابی چه ربطی با یکدیگر دارند؟

چه ربطی با یکدیگر دارند؟

ارتباط پرخوری و بی خوابی

خواب کافی نه تنها شما را سرحال می‌کند، بلکه می‌تواند روی میزان خوردن شما نیز تاثیر بگذارد. پرخوری و بی خوابی با یکدیگر ارتباط دارند، به‌ویژه مصرف زیاد غذاهای غیرمغذی که می‌تواند موجب شود. تحقیقات متعددی نشان داده‌اند بدن افرادی که به بی خوابی دچار هستند، دچار عدم‌تعادل هورمون‌های خاصی می‌شوند که نتیجه‌ی آن، و تمایل به غذاهای کالری بالا خواهد بود.

دو هورمونی که گرسنگی را تنظیم می‌کنند – – تحت‌تاثیر خواب هستند. گرلین اشتها را تحریک می‌کند، درحالیکه لپتین اشتها را کاهش می‌دهد. وقتی بدن از خواب محروم و به بی خوابی دچار باشد، سطح گرلین افزایش می‌یابد؛ درحالیکه سطح لپتین افت می‌کند و منجر به افزایش گرسنگی می‌شود.

پرخوری و بی خوابی چه ربطی با یکدیگر دارند؟

عامل دیگری نیز در ارتباط پرخوری و بی خوابی در کار است. فقدان خواب، فرایندی را در بدن فعال می‌کند که سطح معروف به اندوکانابینوئید را افزایش می‌دهد. این مورد روی به روش مشابه با ماری‌جوانا عمل می‌کند که عمل خوردن را به‌ویژه در شب لذت‌بخش‌تر می‌سازد. اما تمایل به انواع خاصی از غذاها مثل کیک، شکلات و چیپس را افزایش می‌دهد. درواقع، افرادی که خواب کافی ندارند، روز بعد دو برابر چربی و بیش از ۳۰۰ کالری اضافه در مقایسه با افرادی که ۸ ساعت خواب شبانه‌روزی دارند، مصرف می‌کنند.

فقدان خواب نه تنها با سیگنال‌های گرسنگی تداخل می‌کند، بلکه ساعات کمتر خواب باعث می‌شود زمان بیشتری در روز برای خوردن داشته باشید. پیشگیری از پرخوری – همانند – با ایجاد برنامه خواب سالم آغاز می‌شود. برای مدیریت وزن و مقدار غذایی که مصرف می‌کنید، هر روز هفته سعی کنید در ساعت خاصی به خواب رفته و بیدار شوید و به خودتان زمان بدهید تا ۷ الی ۹ ساعت خواب داشته باشید.

برای داشتن بد ایده آل و خوابی وش پیشنهاد ما به شما تهیه ی این دو پکیج انحصاری مرکز است

         

ارتباط پرخوری و بی خوابی را جدی بگیرید. *

 

بیشتر بدانیم
مصاحبه با اولین یوگی ایرانی

منابع: American Psychiatric Association. Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5), Fifth edition. 2013.
Centers for Disease Control and Prevention. Insufficient Sleep is a Public Health Problem. Accessed July 2017.
National Sleep Foundation. Sleep Health Index. 2014.

آواتار ادمین کابوکادمین کابوک

مرکز هیپنوتیزم کابوک

نوشته‌های مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه

  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش ،مقاله یا محصول مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • خریداران محترم سوالات مرتبط با محصول را فقط از طریق تیکت ارسال کنند.
دیدگاه‌ها

0